fbpx

FAQ – BM

01. Bagaimana saya boleh menjadi sebahagian masyarakat Fashion Fast Forward (F3)?

– Daftar online melalui member.f3.com.my, atau

 

– Melalui juruwang mesra kami semasa membuat pembelian

 

Anda akan menjadi ahli F3Lite sehigga anda memenuhi kelayakan naik taraf keahlian.

02. Bagaimana saya boleh menjadi ahli F3+?

Pembelian sekurang-kurangnya RM350 nett dalam satu resit di mana-mana butik F3 (kecuali outlet diskaun) di Malaysia.

 

* Rujuk kepada halaman T&C untuk carta pengumpulan

03. Bagaimana saya boleh menjadi ahli F3VIP?

  • Pengumpulan RM3,500 nett dalam tempoh 6 bulan di mana-mana butik F3 (kecuali outlet diskaun dan kedia Furla) di Malaysia.
  • Pembelian RM3,500 nett dalam resit tunggal di mana-mana butik F3 (kecuali outlet diskaun) di Malaysia

 

Untuk mengekal pada tahap F3VIP, kekalkan pembelian sebanyak RM8,000 nett dalam tempoh 12 bulan.

 

* Rujuk kepada halaman T&C untuk carta pengumpulan

04. Apakah keistimewaan saya sebagai ahli F3?

– 10% diskaun di atas barangan berharga tetap di semua 13 jenama (kecuali outlet diskaun dan Furla*)

 

– 25% Harijadi eBaucar pada bulan lahir anda (x1)

 

– RM1 pembelian = 1 mata ganjaran

  • Kumpul 800 mata ganjaran untuk menebus eBaucar RM25
  • Kumpul 1,200 mata ganjaran untuk menebus eBaucar RM50
  • Kumpul 2,000 mata ganjaran untuk menebus eBaucar RM100 (F3VIP sahaja)
  • Kumpul 3,000 mata ganjaran untuk menebus eBaucar 25% (F3VIP sahaja)

 

– Pek Welcome mengikut taraf keahlian

  • 20% eBaucar (x2) untuk digunakan ke atas barangan beharga tetap (semasa naik taraf ke F3+)
  • RM100 eBaucar (x1) (semasa naik taraf ke F3VIP)

 

– eBaucer Kekalan F3VIP setiap tempoh pembaharuan

  • RM100 eBaucar (x1)

 

– *F3VIP 10% diskaun di kedai-kedai Furla

 

– F3VIP boleh menggunakan eBaucar di kedai-kedai Furla

 

– Menerima jemputan eksklusif ke acara-acara khas

 

– Dapatkan maklumat terkini untuk promosi yang ditujukan khas untuk anda

 

* Pendaftaran Ahli, Pengumpulan Mata Ganjaran dan Penebusan Mata Ganjaran tidak berkenaan di kedai outlet diskaun

05. Bagaimanakah saya boleh menebus mata ganjaran saya?

Untuk penebusan mata ganjaran, anda mesti sekurang-kurangnya menjadi ahli F3+. Daftar masuk ke akaun F3 anda di member.f3.com.my untuk mengemas kini profil peribadi anda dan (√) T&C. Sila lawati mana-mana butik F3, membuat pembelian dan memberitahu juruwang niat anda untuk menebus mata ganjaran anda untuk eBaucar.

06. Apakah yang boleh saya lakukan dengan mata ganjaran yang terkumpul?

Anda boleh menebus mata ganjaran anda untuk:

  • eBaucar RM25 apabila kumpul 800 mata ganjaran, atau
  • eBaucar RM50 apabila kumpul 1,200 mata ganjaran, atau
  • eBaucar RM100 apabila kumpul 2,000 mata ganjaran (F3VIP sahaja), atau
  • eBaucar 25% apabila kumpul 3,000 mata ganjaran (F3VIP sahaja)

 

eBaucar yang ditebuskan hanya sah untuk 1-bulan dari tarikh ianya dikeluarkan. Baucar yang tamat tempoh tidak boleh diterima atau dilanjutkan tempoh. Hanya F3VIP sahaja boleh mengunakan eBaucar di kedai-kedai Furla. eBaucer tidak boleh diguna di kaunter konsesi.

07. Bagaimana saya boleh menebus mata ganjaran saya untuk eBaucar? Dan bagaimanakah saya boleh menggunakan eBaucar yang telah ditebus?

Anda boleh menebus dan menggunakan eBaucar anda melalui mana-mana butik F3 di Malaysia dan meminta juruwang mesra kami untuk membantu anda. eBaucar yang tamat tempoh tidak boleh diterima atau dilanjutkan tempoh. Hanya F3VIP sahaja boleh mengunakan eBaucar di kedai-kedai Furla. eBaucer tidak boleh diguna di kaunter konsesi.

08. Bagaimanakah saya boleh mendapatkan hadiah bulan lahir saya?

Anda akan menerima e-mel untuk memaklumkan bahawa eBaucer Hari Jadi anda telah dikreditkan ke akaun F3 anda. Lawati mana-mana butik F3 di Malaysia pada bulan hari lahir anda untuk menikmati 25% diskaun. eBaucar ini hanya boleh digunakan sekali sahaja pada bulan lahir anda dan tidak boleh digunakan bersama-sama dengan diskaun ahli 10%. Hanya F3VIP sahaja boleh mengunakan eBaucar di kedai-kedai Furla. eBaucer tidak boleh diguna di kaunter konsesi.

09. Bolehkah saya menikmati 10% diskaun dan mengutip mata ganjaran tanpa kad F3?

Ya, anda hanya perlu menunjukkan kod-bar keahlian (didapati di dalam akaun F3 anda) kepada juruwang sebelum membuat pembayaran untuk menikmati 10% diskaun dan kutipan mata ganjaran. Hanya F3VIP sahaja boleh menikmati diskaun 10% di kedai-kedai Furla.

10. Adakah mata ganjaran saya akan luput?

Ya, mata ganjaran yang terkumpul akan luput pada 30 Jun setiap tahun. Mata ganjaran yang telah luput tidak boleh dilanjutkan tempoh atau dikembalikan

Contoh:

Tarikh Pembelian Mata ganjaran yang dikumpul Mata ganjaran tamat tempoh
Jan 2013 – Dec 2013 500 30 June 2014
Mar 2014 400 30 June 2015
Dec 2014 200 30 June 2015
Mata ganjaran terkumpul pada 31 Dec 2014 = 600 sahaja

11. Adakah keahlian saya akan luput?

Tidak, keahlian anda tidak akan luput.

12. Bagaimanakah saya boleh mengemas kini profil peribadi saya?

Aktifkan akaun F3 anda di member.f3.com.my selepas menjadi ahli. Selepas pengaktifan, anda boleh mengunjungi F3 akaun anda bila-bila masa untuk mengemaskini data peribadi anda serta melihat aktiviti akaun anda.

13. Bagaimana saya boleh menyemak baki mata ganjaran saya dan eBaucar yang saya ada?

Anda boleh menyemak baki mata ganjaran dan eBaucar anda melalui akaun F3 anda di laman web member.f3.com.my

14. Saya tidak tahu kata laluan atau terlupa kata laluan ke akaun saya. Apa yang sepatut saya buat?

Jika anda tidak tahu atau terlupa kata laluan anda, kunjungi laman web member.f3.com.my, pilih “Forget Password” dan isikan maklumat yang diperlukan. Kami akan menghantar kata laluan baru ke e-mel anda selepas mengesahkan keahlian F3 anda.

15. Apa yang patut saya buat jika kata laluan saya ditolakkan?

Jika kata laluan anda ditolakkan, sila gunakan borang CONTACT US dan menghantar komen anda dengan butir-butir seperti nama, nombor IC/Pasport dan nombor keahlian anda untuk membolehkan kami untuk membantu anda. Atau anda boleh e-mel kami di f3@wingtaiclothing.com.my. Kami akan membalas anda dalam tempoh 3 hari bekerja.

16. Saya adalah ahli yang baru dan tidak boleh mengaktifkan keahlian saya di laman web. Apakah yang perlu saya buat?

Profil anda mungkin tidak betul pada pangkalan data kami. Sila gunakan borang CONTACT US dan menghantar komen anda dengan butir-butir seperti nama, nombor IC/Pasport dan nombor keahlian anda untuk membolehkan kami untuk membantu anda. Atau anda boleh e-mel kami di f3@wingtaiclothing.com.my. Kami akan membalas anda dalam tempoh 3 hari bekerja.

17. eBaucar FAQ

Untuk eBaucar FAQ, sila klik di sini

Sekiranya terdapat sebarang ketidakseragaman atau percanggahan di antara versi Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia, versi Bahasa Inggeris akan digunapakai.